Конфлікт інтересів

Закон України “Про запобігання корупції” виокремлює два види конфлікту інтересів:

  • Потенційний конфлікт інтересів – у особи наявний приватний інтерес у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
  • Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи. Такий інтерес може зумовлюватись особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, а також іншими обставинами.

Невід’ємною складовою конфлікту інтересів є службові/представницькі повноваження та вплив (можливість впливу) приватного інтересу на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи невчинення дій під час реалізації таких повноважень.

Приватний інтерес здатний впливати на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи невчинення дій лише під час реалізації дискреційних службових чи представницьких повноважень.

Суперечність полягає в тому, що, з одного боку, в особи наявний приватний інтерес (майновий або немайновий), а з іншого – особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, має виконувати свої службові обов’язки в інтересах держави, територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу.

Закон “Про запобігання корупції” визначає, що певні особи зобов’язані, зокрема, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника. У випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі вона повідомляє Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.

Безпосередній керівник особи або керівник органу, який може звільнити чи ініціювати звільнення працівника  з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність цього працівника конфлікту інтересів, ухвалює рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.


Методичні рекомендації щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Методичні рекомендації щодо передачі в управління підприємств та/або корпоративних прав з метою запобігання конфлікту інтересів

Розпорядження заступника міського голови – секретаря Київської міської ради від 18.07.2022 №114 "Про затвердження Порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у секретаріаті Київської міської ради"

Інфографіка щодо процедури повідомлення про наявність у депутатів Київської міської ради конфлікту інтересів

Інфографіка стосовно дотримання обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності в умовах воєнного стану

Звернутися за роз’ясненням про конфлікт інтересів

 

Заборони та обмеження щодо суміщення та сумісництва

Особам, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції", забороняється:

Займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;

Входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Заборони та обмеження щодо отримання подарунків

Обмеження щодо одержання подарунків поширюється на осіб, зазначених у п.п. 1, 2 ч.1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції"Подарунок – грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, які надають/одержують безоплатно або за ціною, нижчою мінімальної ринкової. 

Категорично забороняється вимагати, просити, одержувати подарунки (незалежно від їх вартості) для себе або близьких осіб від юридичних та фізичних осіб: у зв’язку із здійсненням такими особами діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування чи якщо особа, яка дарує (дарувальник), перебуває в підпорядкуванні особи, якій вона дарує подарунок (обдаровуваного).

Дозволено отримувати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, якщо: вартість таких подарунків не перевищує 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово та сукупна вартість таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не перевищує двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки. Зазначені подарунки дозволено отримувати лише за таких умов: подарунки отримуються не у зв’язку із здійсненням такими особами діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування та особа, яка дарує, не перебуває в підпорядкуванні особи, якій вона дарує подарунок.

Дозволено отримувати: загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси та будь-які подарунки від близьких осіб незалежно від їх вартості.

Заборони та обмеження щодо спільної роботи близьких осіб

Особи, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції", не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам. Особи, які претендують на зайняття посад, зазначених у п. 1 ч. 1 ст. 3 закону "Про запобігання корупції", зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб. Зазначені положення не поширюються на: - народних засідателів і присяжних; - близьких осіб, які прямо підпорядковані один одному у зв’язку з набуттям одним з них статусу виборної особи; - осіб, які працюють у сільських населених пунктах (крім тих, що є районними центрами), а також гірських населених пунктах.

У разі виникнення обставин, що порушують вищевказані вимоги, відповідні особи, близькі їм особи вживають заходів щодо усунення таких обставин у п’ятнадцятиденний строк. Якщо в зазначений строк ці обставини добровільно не усунуто, відповідні особи або близькі їм особи в місячний строк з моменту виникнення обставин підлягають переведенню в установленому порядку на іншу посаду, що виключає пряме підпорядкування. У разі неможливості такого переведення особа, яка перебуває у підпорядкуванні, підлягає звільненню із займаної посади.

Заборони та обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій місцевого самоврядування

Особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зазначеним у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції", які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, забороняється:

  1. Протягом року з дня припинення відповідної діяльності укладати трудові договори (контракти) або вчиняти правочини у сфері підприємницької діяльності з юридичними особами приватного права або фізичними особами - підприємцями, якщо особи, зазначені в абзаці першому цієї частини,

    Протягом року до дня припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців;

    Розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з виконанням службових повноважень, крім випадків, встановлених законом;

    Протягом року з дня припинення відповідної діяльності представляти інтереси будь-якої особи у справах (у тому числі в тих, що розглядаються в судах), в яких іншою стороною є орган, підприємство, установа, організація, в якому (яких) вони працювали на момент припинення зазначеної діяльності.

 

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на пленарних засіданнях за І півріччя 2022 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на засіданнях постійних комісій за І півріччя 2022 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на пленарних засіданнях за ІІ півріччя 2022 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на засіданнях постійних комісій за ІІ півріччя 2022 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на пленарних засіданнях за І півріччя 2023 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на засіданнях постійних комісій за І півріччя 2023 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на пленарних засіданнях за ІІ півріччя 2023 року.

Інформація щодо повідомлення депутатами/депутатками Київської міської ради про конфлікт інтересів на засіданнях постійних комісій за ІІ півріччя 2023 року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  

pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf
pdf

Розширений пошук

  • Про створення тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань взаємодії органів місцевого самоврядування міста Києва із Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами
  • Про внесення змін до персонального складу тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства на об'єктах природно-заповідного фонду міста Києва в умовах воєнного стану
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 14 грудня 2023 року № 7531/7572 «Про бюджет міста Києва на 2024 рік»
  • Про внесення змін до міської цільової програми з організації військової служби, виконання військового обов’язку, мобілізаційної підготовки і територіальної оборони у місті Києві «Захисник Києва» на 2022‒2024 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 20.01.2022 № 4175/4216
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 07 грудня 2023 року № 7513/7554 «Про затвердження Міської цільової програми забезпечення готовності до дій за призначенням територіальної підсистеми міста Києва Єдиної державної системи цивільного захисту на 2024–2025 роки»
  • Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 27 травня 2021 року № 1238/1279 «Про затвердження міської цільової програми «Запобігання та протидія домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі на 2022 – 2024 роки»
  • Про надання громадянину Смірнову Володимиру Васильовичу дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд на вул. Прикордонній, 22 у Деснянському районі міста Києва (677650107)
  • Про затвердження технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель (305319571)
  • Про утворення Наглядової ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка
  • Про затвердження змін до міської цільової програми «Турбота. Назустріч киянам» на 2022 – 2024 роки, затвердженої рішенням Київської міської ради від 07 жовтня 2021 року № 2726/2767