Tool items
У Київраді відзвітували про результати перевірки щодо заборгованості КП “Київський метрополітен” за лізинговими контрактами
Сьогодні на пленарному засіданні Київської міської ради депутати заслухали звіт тимчасової контрольної комісії з питань перевірки виникнення заборгованості КП “Київський метрополітен” перед ТОВ “Укррослізинг” у 447,8 млн грн.
Юридична форма закупівлі послуг фінансового лізингу є надто складною і не до кінця прозорою за своєю суттю. Є підстави вважати, що саме такий формат отримання вагонів для Метрополітену був зумисно обраний, аби створити велику кількість юридичних важелів тиску на метрополітен і бюджет міста — зазнається у звіті ТКК, яка вивчала відповідне питання.
“Варто зазначити, що графік поставки вагонів постійно змінювався, про що було укладено десяток додаткових угод. Але не зважаючи на суттєве прострочення, відповідно до першої угоди, станом на 2013 року всі 100 вагонів були поставлені та згодом введені в експлуатацію. Ще важливо відзначити, що Договором не було передбачено зрозумілого механізму передачі вагонів у власність Метрополітену навіть за умови повного виконання всіх нав'язаних фінансових умов”, - зазначив депутат Київради Андрій Осадчук.
Відповідно до даних, наданих ТКК керівництвом метрополітену, станом на 1 березня 2016 року, КП “Київський метрополітен” сплатив ТОВ “Укррослізинг” 817,1 млн грн, в тому числі аванс — 90 млн грн.
“Виходячи із задокументованих результатів різноманітних перевірок, що проводилися відносно Товариства протягом 2010-2014 років, та даних щодо вартості вагонів метро, що вироблялися в той час українськими та російськими виробниками, можна з великою часткою впевненості стверджувати, що станом на початок 2014 року, коли були здійснені останні виплати по Договору на користь Укррослізингу, Метрополітен, вже сплатив ринкову вартість 100 вагонів метро, виходячи з цін, що діяли на момент проведення тендеру та підписання договору. Тобто вигодонабувач за Договором з боку Товариства не тільки не зазнав збитків, а, скоріше за все, вже почав отримувати прибуток від всієї низки господарських операцій щодо закупівлі, перепродажу і поставки 100 вагонів метро Метрополітену за Договором”, - повідомив Осадчук.
Комісія дійшла висновку, що юридичний супровід врегулювання спірних правовідносин між КП “Київський Метрополітен” та ТОВ “Укррослізинг” останні два роки знаходився на вкрай низькому рівні. З березня 2014 року не було подано жодних самостійних позовів, не було ініційовано жодного кримінального провадження а фактами, що були належним чином задокументовані в попередні роки, стратегія юридичного захисту відсутня.
Комісія прийняла рішення рекомендувати Київському міському голові звернутись до прокурора м. Києва з вимогою суттєво активізувати розслідування в рамках існуючих кримінальних проваджень